Tijdens het onderhoud zullen er werkzaamheden worden verricht in het datacenter in Rotterdam. In de nacht van vrijdagavond tot zaterdagmorgen zal het datacenter in Rotterdam worden uitgeschakeld en zal uitgeschakeld blijven tot uiterlijk het einde van het onderhoud. Het datacenter in Amsterdam zal ten tijde van het onderhoud beschikbaar blijven.
Verwachte impact
Telefonie services
Klanten kunnen korte onderbrekingen ervaren, zoals afgebroken gesprekken, gedurende het onderhoud vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen.
Klanten kunnen ook korte onderbrekingen ondervinden in diverse functionaliteiten vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen, zoals: wachtrijen, keuzemenu’s, voicemails en CDRs.
Telefoon toestellen
De telefoon toestellen zullen zich (automatisch) her-registreren op de servers die tijdens het onderhoud wel bereikbaar zijn.
Indien een toestel niet automatisch een andere server vindt om te registreren, is een herstart van het toestel aan te bevelen.
Panel (Reseller, Company en User)
De panels kunnen offline zijn voor maximaal 30 minuten vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen. Dit betreft ook het UC panel in combinatie met WebCalls.
Overige diensten
De API (CRM popups) en Qaller app kunnen offline zijn voor maximaal 30 minuten vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen.
Voltooid
26-11-2021 om 19:32
Voltooid
26-11-2021 om 19:32
Door overmacht in de planning van de medewerkers van ons datacenter hebben wij onze plannen voor dit onderhoud moeten wijzigen.
Het deel van het onderhoud dat zaterdag gepland stond, kunnen we hierdoor niet uitvoeren. Doordat het onderhoud niet volledig uitgevoerd kan worden, is de verwachte impact van dit onderhoud gewijzigd:
Gedurende de nacht van vrijdagavond tot zaterdagochtend is de verwachte impact zoals eerder aangegeven.